باشگاه هاي وفاداري مشتري

نرم افزار باشگاه مشتريان چيست و چرا مهم است؟

باشگاه هاي وفاداري مشتري

۷۴ بازديد

 باشگاه مشتري چيست ؟


ما باشگاه مشتريان را به عنوان يك باشگاه ارتباطي از افراد يا سازمان ها تعريف مي كنيم كه بوسيله يك سازمان و به منظور ايجاد ارتباطات مستقيم و منظم بين اين اعضاء ايجاد شده و عمل مي كند و به آنها مجموعه اي از منافع را به همراه ارزش افزوده هاي زياد ارائه مي دهد . هدف باشگاه مشتري، فعال كردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها بوسيله ايجاد يك رابطه عاطفي با آنها است . 
همچنين يك باشگاه وفاداري مشتري ، بيانگر فرهنگ نزديك بودن به مشتري به صورتي خصوصي و دوستانه در شركت شما است . باشگاه وفاداري مشتري ، مهمان نوازي كسب و كار شما را به خانه يا محل كار مشتري مي آورد . ارائه يك برنامه وفاداري به مشتريان يا اعضاي باشگاه ، به شما مي گويد كه آنها افرادي ويژه هستند ... و شما به آنها اهميت مي دهيد . 

باشگاه هاي مشتري ، مترادف برنامه هاي ارزش گراي ايجاد وفاداري در مشتري هستند . باشگاه هاي مشتري داراي بعضي از خصوصيات هستند كه آنها را بسيار اثر بخش و از برنامه هاي تكراري مجزا مي سازد .

نرم افزار باشگاه مشتريان شكلات يكي از بهترين ها در اين زمينه است براي اشنايي بيشتر كليك كنيد.

مهمترين خصوصيات اين باشگاه ها به شرح زير است :
1.باشگاه هاي مشتري به وسيله يك سازمان و نه بوسيله خود مشتري ، برنامه ريزي مي شوند ، آغاز بكار مي كنند و اداره مي شوند .
2.باشگاه هاي مشتري بوسيله بهينه سازي تركيبي از منافع مالي ( سخت ) و غير مالي ( نرم ) ، ارزش هاي واقعي و درك شده اي به اعضاي خود ارائه مي دهند .
3.باشگاه‌هاي مشتري براي اعضاء و شركتي كه از آنها پشتيباني مالي مي كند ، فرصت هايي را فراهم مي آورند كه با يكديگر گفتگو كنند .
4.باشگاه هاي مشتري مي توانند داده هايي را گرد آوري كنند كه به ساير بخش هاي شركت پشتيبان كمك مي كند كه عملكرد خود را بهبود بخشند .
5.هدف باشگاه هاي مشتري ، فعال كردن مشتريان بوسيله تشويق آنها به خريد يا سفارش يك محصول ، انجام يك اقدام معين ، برقراري ارتباط با باشگاه و غيره مي باشد .  بين برنامه هاي ايجاد وفاداري و برنامه هاي تكرار يك فرق وجود دارد . بر طبق فرهنگ و بستر :
 1.وفاداري : 1) پاي بند بودن يك شخص به كشور خود ، دوستان خود ، آرمان هاي خود و غيره . 2) نشان دادن اين پاي بندي .
2.تكرار : 1) رخدادهاي مكرر . 2) تعداد دفعاتي كه يك رويداد در يك دوره زماني مشخص اتفاق مي افتد .
وفاداري يعني پاي بند بودن . تكرار يعني اينكه شما هر چند وقت يكبار از يك كالا يا خدمت استفاده مي‌كنيد . اين دو مفهوم با يكديگر همپوشاني دارند زيرا تكرار استفاده از يك نام تجاري بخصوص ، زماني افزايش مي يابد كه درجه بالايي از وفاداري نسبت به آن وجود داشته باشد . زماني كه در استفاده مكرر از يك كالا يا خدمت ، منافعي نظير برنامه هاي ارائه پاداش در قالب بليط هواپيما ، اقامت در هتل يا اتومبيل اجاره اي ، وجود داشته باشد ، وفاداري ايجاد مي شود .
ايمن سازي و كار جديد و حفظ آنچه داريد هزينه به دست آوردن مشتريان جديد ، زياد و معمولاً بسيار بيشتر از هزينه حفظ كردن مشتريان فعلي است زيرا مشتريان فعلي به توجه كمتري نياز دارند . مشتريان فعلي از قبل شما را مي شناسند . آنها از محصولات شما استفاده مي‌كنند . آنها كاركنان شما را مي‌شناسند‌. آنها با خدمات شما آشنايي دارند. بعلاوه به خاطر اين آشنايي ها ، آنها با احتمال بيشتري به شركت شما باز مي‌گردند و به طور مكرر از شما خريد مي‌كنند . توجه به آنچه كه شما پيش از اين داشته ايد و مراقبت از آنها ، نسبت به يافتن بازارهاي جديد ، هزينه كمتري را در بر دارد . برنامه هاي وفاداري به اين دلايل اثر بخش هستند .
 پنج نكته كليدي در تهيه يك برنامه وفاداري موفق  :
 1-برنامه وفاداري را با برنامه فعلي بازاريابي خود يكپارچه سازيد . همچنين آن را با فرهنگ سازمان خود هم يكپارچه نماييد . ايجاد روابط نزديك با مشتريان مفهومي زود گذر نيست بلكه مفهومي دائمي است . اين ايده بايد به صورت جزئي از شما - سازمان شما ، كالاها و خدمات شما و ... و از همه مهمتر ، كاركنان شما در آيد .
 2-از اطلاعاتي كه درباره مشتريان خود جمع آوري كرده‌ايد براي يادگيري از آنها درمورد اينكه آنها واقعاً چه چيزي از شما مي‌خواهند استفاده نماييد. با آنها صحبت كنيد . سپس به آنها گوش فرا دهيد ! آنها به شما خواهند گفت كه چگونه سهم بيشتري از بازار آنها را به دست آوريد .
 3-پيام هاي ويژه و مناسبي را براي مشتريان خود ارسال نماييد . تمامي مشترياني كه براي خود ايجاد كرده‌ايد ، يكسان نيستند ... بعضي از آنها نسبت به بقيه ارزش بيشتري دارند . بعضي از آنها نسبت بقيه ، به توجه بيشتري نياز دارند. اين امر شامل ارائه كالاها ، خدمات ، پاداش ها ، منافع و ... به مشتريان در زمان مناسب مي شود .
 4-اهدافي واقع گرايانه را جهت دستيابي براي خود تعيين كنيد . اين را بدانيدكه شما ممكن است در كار خود با موانعي مواجه شويد . انتظارات شما بايد تا آنجا كه دوست داريد بالا باشند ... و بايد تا آنجا زياد باشند كه بتوانيد منابعي از افراد ، پول و زمان را براي برآورده ساختن تمامي آنها فراهم كنيد .
 5-از همان ابتدا براي اندازه گيري تمامي نتايج برنامه ريزي كنيد . تمامي نتايج نه بعضي از آنها . همچنين نه فقط هر چند وقت يكبار بلكه غالباً اين كار را انجام دهيد .
 بهترين برنامه هاي وفاداري در جهت به دست آوردن سهم هاي بيشتري از مشتريان تلاش مي‌كنند . بوسيله فراهم كردن مشوق هايي منحصر بفرد براي مشتريان ، آنها را تشويق مي كنيد كه تعداد دفعات بيشتري به محل كسب و كار شما مراجعه و از شما خريد نمايند . آنها بجاي رقباي شما ، شما را براي مراجعه و خريد كالاها و خدماتتان انتخاب مي‌كنند .
 يك برنامه وفاداري ، به شما اين امكان را مي دهد تا بوسيله ايجاد يك محيط تعاملي با مشتريان خود رابطه برقرار كنيد. اين يك امر اتفاقي نيست بلكه فرآيندي براي تغيير دادن رفتار مشتري است . با تغيير رفتار مشتري، آنها كالاهاي شما را خواهند خريد و يا از خدمات شما استفاده خواهند كرد . به علاوه آنها اين كار را بيشتر اوقات انجام خواهند داد .
 بوسيله اين برنامه ها « بهترين مشتريان» به آساني شناسايي خواهد شد . به آنها توجه ويژه‌اي مي شود ... و بايد هم به آنها توجه ويژه شود . بهترين مشتريان شما ، فروش بالاتري را براي شما در بر خواهند داشت ... در مورد آنها قانون 20/80 عمل مي كند، يعني 80 درصد { فروش} كسب و كار شما از 20 درصد مشتريان حاصل مي شود . بهترين مشتريان شما هستند كه براي محصولات شما پول نقد پرداخت مي كنند .
اعضاي باشگاه وفاداري براي عضويت خود ارزش قائلند . آنها به شركت ميزبان ، محصولات آن ، خدمات آن و به افرادي كه به آنها خدمات ارائه مي دهند اعتقاد دارند . ارتباط با اين بهترين ها بايد درك ، ايجاد و حفظ شود .

منبع:

ويژگي هاي نرم افزار باشگاه مشتريان

باشگاه هاي وفاداري مشتري


 باشگاه مشتري چيست ؟

ما يك باشگاه مشتري را به عنوان يك باشگاه ارتباطي از افراد يا سازمان ها تعريف مي كنيم كه بوسيله يك سازمان و به منظور ايجاد ارتباطات مستقيم و منظم بين اين اعضاء ايجاد شده و عمل مي كند و به آنها مجموعه اي از منافع را به همراه ارزش افزوده هاي زياد ارائه مي دهد . هدف باشگاه مشتري، فعال كردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها بوسيله ايجاد يك رابطه عاطفي با آنها است . 
همچنين يك باشگاه وفاداري مشتري ، بيانگر فرهنگ نزديك بودن به مشتري به صورتي خصوصي و دوستانه در شركت شما است . باشگاه وفاداري مشتري ، مهمان نوازي كسب و كار شما را به خانه يا محل كار مشتري مي آورد . ارائه يك برنامه وفاداري به مشتريان يا اعضاي باشگاه ، به شما مي گويد كه آنها افرادي ويژه هستند ... و شما به آنها اهميت مي دهيد . 
باشگاه هاي مشتري ، مترادف برنامه هاي ارزش گراي ايجاد وفاداري در مشتري هستند . باشگاه هاي مشتري داراي بعضي از خصوصيات هستند كه آنها را بسيار اثر بخش و از برنامه هاي تكراري مجزا مي سازد . 
مهمترين خصوصيات اين باشگاه ها به شرح زير است :
1.باشگاه هاي مشتري به وسيله يك سازمان و نه بوسيله خود مشتري ، برنامه ريزي مي شوند ، آغاز بكار مي كنند و اداره مي شوند .
2.باشگاه هاي مشتري بوسيله بهينه سازي تركيبي از منافع مالي ( سخت ) و غير مالي ( نرم ) ، ارزش هاي واقعي و درك شده اي به اعضاي خود ارائه مي دهند .
3.باشگاه‌هاي مشتري براي اعضاء و شركتي كه از آنها پشتيباني مالي مي كند ، فرصت هايي را فراهم مي آورند كه با يكديگر گفتگو كنند .
4.باشگاه هاي مشتري مي توانند داده هايي را گرد آوري كنند كه به ساير بخش هاي شركت پشتيبان كمك مي كند كه عملكرد خود را بهبود بخشند .
5.هدف باشگاه هاي مشتري ، فعال كردن مشتريان بوسيله تشويق آنها به خريد يا سفارش يك محصول ، انجام يك اقدام معين ، برقراري ارتباط با باشگاه و غيره مي باشد .  بين برنامه هاي ايجاد وفاداري و برنامه هاي تكرار يك فرق وجود دارد . بر طبق فرهنگ و بستر :
 1.وفاداري : 1) پاي بند بودن يك شخص به كشور خود ، دوستان خود ، آرمان هاي خود و غيره . 2) نشان دادن اين پاي بندي .
2.تكرار : 1) رخدادهاي مكرر . 2) تعداد دفعاتي كه يك رويداد در يك دوره زماني مشخص اتفاق مي افتد . 
وفاداري يعني پاي بند بودن . تكرار يعني اينكه شما هر چند وقت يكبار از يك كالا يا خدمت استفاده مي‌كنيد . اين دو مفهوم با يكديگر همپوشاني دارند زيرا تكرار استفاده از يك نام تجاري بخصوص ، زماني افزايش مي يابد كه درجه بالايي از وفاداري نسبت به آن وجود داشته باشد . زماني كه در استفاده مكرر از يك كالا يا خدمت ، منافعي نظير برنامه هاي ارائه پاداش در قالب بليط هواپيما ، اقامت در هتل يا اتومبيل اجاره اي ، وجود داشته باشد ، وفاداري ايجاد مي شود .
ايمن سازي و كار جديد و حفظ آنچه داريد هزينه به دست آوردن مشتريان جديد ، زياد و معمولاً بسيار بيشتر از هزينه حفظ كردن مشتريان فعلي است زيرا مشتريان فعلي به توجه كمتري نياز دارند . مشتريان فعلي از قبل شما را مي شناسند . آنها از محصولات شما استفاده مي‌كنند . آنها كاركنان شما را مي‌شناسند‌. آنها با خدمات شما آشنايي دارند. بعلاوه به خاطر اين آشنايي ها ، آنها با احتمال بيشتري به شركت شما باز مي‌گردند و به طور مكرر از شما خريد مي‌كنند . توجه به آنچه كه شما پيش از اين داشته ايد و مراقبت از آنها ، نسبت به يافتن بازارهاي جديد ، هزينه كمتري را در بر دارد . برنامه هاي وفاداري به اين دلايل اثر بخش هستند .
 پنج نكته كليدي در تهيه يك برنامه وفاداري موفق  :
 1-برنامه وفاداري را با برنامه فعلي بازاريابي خود يكپارچه سازيد . همچنين آن را با فرهنگ سازمان خود هم يكپارچه نماييد . ايجاد روابط نزديك با مشتريان مفهومي زود گذر نيست بلكه مفهومي دائمي است . اين ايده بايد به صورت جزئي از شما - سازمان شما ، كالاها و خدمات شما و ... و از همه مهمتر ، كاركنان شما در آيد .
 2-از اطلاعاتي كه درباره مشتريان خود جمع آوري كرده‌ايد براي يادگيري از آنها درمورد اينكه آنها واقعاً چه چيزي از شما مي‌خواهند استفاده نماييد. با آنها صحبت كنيد . سپس به آنها گوش فرا دهيد ! آنها به شما خواهند گفت كه چگونه سهم بيشتري از بازار آنها را به دست آوريد .
 3-پيام هاي ويژه و مناسبي را براي مشتريان خود ارسال نماييد . تمامي مشترياني كه براي خود ايجاد كرده‌ايد ، يكسان نيستند ... بعضي از آنها نسبت به بقيه ارزش بيشتري دارند . بعضي از آنها نسبت بقيه ، به توجه بيشتري نياز دارند. اين امر شامل ارائه كالاها ، خدمات ، پاداش ها ، منافع و ... به مشتريان در زمان مناسب مي شود .
 4-اهدافي واقع گرايانه را جهت دستيابي براي خود تعيين كنيد . اين را بدانيدكه شما ممكن است در كار خود با موانعي مواجه شويد . انتظارات شما بايد تا آنجا كه دوست داريد بالا باشند ... و بايد تا آنجا زياد باشند كه بتوانيد منابعي از افراد ، پول و زمان را براي برآورده ساختن تمامي آنها فراهم كنيد .
 5-از همان ابتدا براي اندازه گيري تمامي نتايج برنامه ريزي كنيد . تمامي نتايج نه بعضي از آنها . همچنين نه فقط هر چند وقت يكبار بلكه غالباً اين كار را انجام دهيد . 
 بهترين برنامه هاي وفاداري در جهت به دست آوردن سهم هاي بيشتري از مشتريان تلاش مي‌كنند . بوسيله فراهم كردن مشوق هايي منحصر بفرد براي مشتريان ، آنها را تشويق مي كنيد كه تعداد دفعات بيشتري به محل كسب و كار شما مراجعه و از شما خريد نمايند . آنها بجاي رقباي شما ، شما را براي مراجعه و خريد كالاها و خدماتتان انتخاب مي‌كنند . 
 يك برنامه وفاداري ، به شما اين امكان را مي دهد تا بوسيله ايجاد يك محيط تعاملي با مشتريان خود رابطه برقرار كنيد. اين يك امر اتفاقي نيست بلكه فرآيندي براي تغيير دادن رفتار مشتري است . با تغيير رفتار مشتري، آنها كالاهاي شما را خواهند خريد و يا از خدمات شما استفاده خواهند كرد . به علاوه آنها اين كار را بيشتر اوقات انجام خواهند داد .
 بوسيله اين برنامه ها « بهترين مشتريان» به آساني شناسايي خواهد شد . به آنها توجه ويژه‌اي مي شود ... و بايد هم به آنها توجه ويژه شود . بهترين مشتريان شما ، فروش بالاتري را براي شما در بر خواهند داشت ... در مورد آنها قانون 20/80 عمل مي كند، يعني 80 درصد { فروش} كسب و كار شما از 20 درصد مشتريان حاصل مي شود . بهترين مشتريان شما هستند كه براي محصولات شما پول نقد پرداخت مي كنند . 
اعضاي باشگاه وفاداري براي عضويت خود ارزش قائلند . آنها به شركت ميزبان ، محصولات آن ، خدمات آن و به افرادي كه به آنها خدمات ارائه مي دهند اعتقاد دارند . ارتباط با اين بهترين ها بايد درك ، ايجاد و حفظ شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.