باشگاه مشتريان چيست

نرم افزار باشگاه مشتريان چيست و چرا مهم است؟

باشگاه مشتريان چيست

۷۴ بازديد

لويالتي كلاب(Loyalty Club) يا باشگاه مشتريان چيست ؟

باشگاه مشتريان با نام‌هاي برنامه لويالتي (لويالتي كلاب)، برنامه وفادار سازي مشتريان، كلوپ مشتريان وفادار نيز شناخته مي‌شود، در تعريف باشگاه مشتريان بايد گفت كه به مجموعه اي از راهكارها، تكنيك‌ها و برنامه‌هايي گفته مي‌شود كه هدف اصلي آن وفادارسازي مشتريان، افزايش فروش و بازگشت دوباره‌ي مشتري است، نرم افزار باشگاه مشتريان با استفاده از هوش مصنوعي و تحليل رفتار مشتريان بهترين راهكار را براي وفادارسازي مشتريان به شما ارائه مي‌كند.

احتمالا شما هم قصد داريد تا در مورد باشگاه مشتريان بيشتر بدانيد و اينكه چرا كسب‌وكارها امروزه تا اين حد به خدمات باشگاه مشتريان اهميت مي‌دهند؟ بد نيست ابتدا برخي آمارها را با هم مرور كنيم.

آيا مي‌دانستيد كه جذب مشتريان جديد حدود 5 برابر بيشتر از حفظ مشتريان فعلي هزينه دارد و آيا مي‌دانستيد كه احتمال خريد توسط مشتريان فعلي 50 درصد بيشتر از مشتريان جديد است و همچنين 31 درصد بيشتر از مشتريان جديد هزينه مي‌كنند؟

اگر فروشگاهي كوچك يا بزرگ داريد يا اخيرا كسب‌وكارتان را چه مجازي و چه سنتي راه‌اندازي كرده‌ايد، قطعا با مشترياني روبرو هستيد. اگرچه ارتباط شما با مشتريان آن‌قدر عميق و دوستانه نيست، نبايد فراموش كنيد كه آن‌ها انسان هستند و احساسات و افكارشان درباره كسب‌وكار شما، رفتار بعدي‌ آنها را تعيين مي‌كند.

تنها زماني‌كه مشتري احساس كند براي او ارزش قائل هستيد و مي‌خواهيد رضايتش را جلب كنيد باز هم براي خريد به شما مراجعه مي‌كند.

انسان موجودي اجتماعي است و همه ما در هر نقشي، نياز به حس ارزشمند بودن داريم. طبيعي است افرادي كه به نيازهاي ما اهميت مي‌دهند، به ما احساس ارزشمند بودن منتقل مي‌كنند و جلب رضايت ما براي آنها دغدغه است.

اما چطور مي‌توان اين احساس ارزشمندي را به مشتري‌هاي  منتقل كنيم؟ چگونه مي‌توان امكانات ويژه‌اي براي مشتريان دائمي و وفادار در نظر گرفت؟ راه حل شما اينجاست: باشگاه مشتريان! در اين مقاله با ما همراه باشيد در مورد انواع باشگاه مشتريان، خدمات و مزاياي باشگاه مشتريان صحبت كنيم و تجربه‌‎هاي موفق از آن را مورد بررسي قرار دهيم.

باشگاه مشتريان چيست؟

ابتدا بد نيست بدانيم كه اساسا باشگاه مشتريان چيست؟ اگرچه ممكن است هيچ اقدامي براي راه‌اندازي باشگاه مشتريان نكرده باشيد، كسب‌وكار شما در همين لحظه هم باشگاه مشتريان خودش را دارد! همين حالا هم شما مشتريان وفاداري داريد كه به شكل منظم از شما خريد مي‌كنند، كسب‌وكارتان را به آشنايان و دوستان معرفي مي‌كنند، ايميل‌ها و پيامك‌هاي اطلاع‌رساني‌تان را با دقت مي‌خوانند و به شما بازخوردهاي مثبت و منفي ارائه مي‌دهند.

 شما چنين منبع ارزشمندي را در كسب‌وكارتان داريد اما تا زماني‌كه به آن نظم ندهيد و براي اين مشتريان وفادار خدمات خاصي در نظر نگيريد، نمي‌توانيد از منافع و سود قابل توجهش برخوردار باشيد. در سال‌هاي اخير، رقابت براي جذب و حفظ مشتريان منجر به توسعه استراتژي‌هاي بازاريابي رابطه‌اي شده است.

در شركت‌هاي در حال توسعه، تركيبي از ابزارهاي بازاريابي رابطه‌اي، براي جذب و حفظ مشتريان سودآور هستند. يكي از اين ابزارها باشگاه مشتريان است. براساس مفهوم بازاريابي رابطه‌اي، تمركز بر جذب مشتريان جديد نيست، بلكه بر گسترش روابط با مشتريان فعلي است.

هدف باشگاه مشتريان اين است كه مشتريان را قادر سازد تا با ايجاد رابطه عاطفي با آنها، وفاداري خود را افزايش دهند. اين موضوع در ادبيات بازاريابي كاملا پذيرفته شده است كه مشتريان بلندمدت سود بيشتري نسبت به مشتريان موقت دارند. باشگاه‌هاي مشتريان نيز بر اين منطق بنا شده‌اند. هر زمان كه مشتري وفادارتر و قابل نگهداري‌تر باشد، فروش و سود بيشتري را به همراه دارد.

منبع و ادامه باشگاه مشتريان:

https://shokolat.app/blog/%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.